Ranný beh – cesta k skvelej postave a zdravému telu

Čo vám pomôže ráno sa naštartovať? Pre niekoho sú to výživné raňajky, niekto zas preferuje silnú rannú kávu, no a niektorí sa ráno namotivujú poriadnym ranným behom. Behanie ráno vám nie len pomôže naštartovať sa, ale je to aj skvelá cesta k vysnívanej postave. Okrem toho má behanie veľmi dobré účinky pre vaše telo. 

Ranný beh – cesta k skvelej postave a zdravému telu (Foto: pixabay.com)

Vplyv na zdravie

Behanie má naozaj veľký vplyv na zdravie človeka, a to v pozitívnom slova zmysle. Je dobré pre srdce, znižuje podiel telesného tuku, krvný tlak a riziko vzniku cukrovky. Keďže pri behu vám bije srdce rýchlejšie, posilňuje sa tak srdcový sval a dokonca sa vďaka tomu aj zvyšuje v tele množstvo krvi, preto sa srdce aj menej zaťažuje.

Beh má vplyv aj na kondíciu vašich kĺbov a kostí. Aj keď nejde o nejaké ťažké cvičenie alebo dvíhanie váh, aj napriek tomu behanie chráni pred artrózou a osteoporózou. Bolo tiež dokázané, že pravidelný beh u dievčat a žien znižuje riziko vzniku rakoviny prsníka. Vyrovnáva tiež hormonálne výkyvy, ženy tak menej trpia predmenštruačným syndrómom a tiež pôsobí behanie aj na stres, obavy a depresie u žien po menopauze.

Behanie na chudnutie

Ak chcete chudnúť behaním, musíte vsadiť na pravidelnosť. Nestačí len dva-trikrát týždenne. Postupne si musíte vybudovať kondíciu a výdrž, potom to pôjde o niečo ľahšie. Nemôžete očakávať, že hneď pri prvom behu odbehnete 10 kilometrov. Začínajte postupne. V začiatkoch je vhodné teda behať pravidelne, aspoň 5-6 krát za týždeň.